O Αντρέας Λάγιος των Nightstalker μιλάει στην Peppy Panou και το Metal Ιnsanity.


 Οι NightStalker ξεκίνησαν στις αρχές των 90’ς και ήταν στο κίνημα αναβίωσης των 70’ς με μπάντες όπως οι Kyuss, Sleep, Monster Magnet και κέρδισαν την φήμη των Pure RocknRollers με τις εντυπωσιακές τους live εμφανίσεις. Έχουν 5 άλμπουμ και 2 EPs και ο ήχος τους χαρακτηρίζεται από τα heavy ηχοχρώματα, μπάσα που τινάζουν ηχεία και groovy ρυθμούς που δεν σε αφήνουν σε ησυχία. Η δύναμη στα φωνητικά του Argy ολοκληρώνει το σκηνικό και πιθανόν αυτή η ομοιογένεια και το δέσιμο τους ως μπάντα να είναι και το μυστικό τους.

 Raw rockn roll simplicity… αυτό τους κάνει να περπατούν αγέρωχα στον δύσκολο δρόμο της rock για παραπάνω από  30 χρόνια.

Μετά και την προσχώρηση του Αντρέα Λάγιου  το 1992, έφτιαξαν έναν ήχο που συνδυάζει όλες τις rock επιρροές τους με τα funky χρώματα και την grunge δύναμη και ενέργεια.

Αlbums and EP’s

 Side FX (1994)

Use (1996)

The Ritual (2000)

Just a Burn (2004)

Superfreak (2009)

Dead Rock Commandos (2012)

As above, So below (2016)

Great Hallucinations (2019)

 

Band members:

 Argy (Vocals)

Andreas Lagios (Bass)

Tolis Motsios (Guitars)

Dinos Roulos (Drums)

 

Official Links:

https://www.nightstalkerband.com/

https://www.facebook.com/nightstalkerband/

https://twitter.com/Nightstalker_gr

https://www.youtube.com/user/seeyouburn?feature=watch

https://www.instagram.com/nightstalker.official/

https://nightstalker.bandcamp.com/

Η Peppy Panou προσκάλεσαι τον μπασίστα Αντρέα Λάγιο σε μια εξαιρετική κουβέντα, συνέντευξη για τους Nightstalker, αλλά και για την προσωπική οπτική του Αντρέα στην μουσική.

Μας επιφύλασε εκπλήξεις και ειδήσεις που δεν τις περιμέναμε.

Όλη η συνέντευξη θα την ακούσετε εδώ :

Antreas Lagios of Nightstalker on Music Borders Radio 25.9.2020

Καλησπέρα σας. Ακούτε Metal Insanity με την Peppy Panou στον Music Borders Radio και σε παράλληλη σύνδεση με τον Music Escape Radio και το Rock Temple.

Σήμερα Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020 είναι μια πολύ σημαντική μέρα για την εκπομπή μου γιατί σήμερα δεν είμαι μόνη μου στο στούντιο, έχω μαζί μου τον Ανδρέα Λάγιο, τον μπασίστα των Nightstalkers.

Μ.Β Καλησπέρα Ανδρέα καλωσόρισες! Σε ευχαριστούμε που ήρθες στο studio του Μ.Β και θα κάνουμε αυτή την συνέντευξη παρέα.

Α.Λ Καλησπέρα, καλώς σας βρήκα!

Μ.Β Η αλήθεια είναι ότι όταν μιλήσαμε στο τηλέφωνο ήσουν πολύ ανοικτός για να κάνουμε την συνέντευξη κάτι που δεν το περίμενα, ίσως είχα κάποια άλλη ιδέα στο μυαλό μου.

Α.Λ Δηλαδή τι είχες;

Μ.Β Εντάξει είσαστε Nightstalker, δεν είστε μια μπάντα χθεσινή!

Α.Λ Σίγουρα ναι είμαστε αυτοί που είμαστε αλλά δεν είμαστε και οι Rolling Stones….

Μ.Β Έχεις δίκιο Αντρέα αλλά έχουμε μπάντες του δικό σας βεληνεκούς που είναι απλησίαστες….

Α.Λ. Αυτό δεν το γνωρίζω τι να σου πω.

Μ.Β Πάντως εκτός από την πολύ ωραία πρώτη επαφή που είχαμε στο τηλέφωνο όταν βρεθήκαμε από κοντά τα πράγματα ήταν ακόμα καλύτερα! Δεν μου έβγαλες κάτι άγριο όπως θα περίμενα…

Α.Λ  Χαλάρωσες λοιπόν. Τέλεια! Βέβαια με αυτό μας δυσφημείς….(γέλια) 

Metal μπάντα και χαλαρά…Ε δεν πάνε…..!

Μ.Β Συγγνώμη Αντρέα δεν μπορεί να είναι ένας άνθρωπος γλυκός και καλοσυνάτος και να είναι μεταλλάς;

Α.Λ Μα οι μεταλλάδες είναι όλοι γλυκοί άνθρωποι, δεν το συζητάμε τώρα.

 Οι μεταλλάδες είναι διαμάντια. 

Μ.Β Και το ότι μας έδειχναν με το δάκτυλο κάποτε….

Α.Λ. Ήταν σκληρό, τότε, παλιά

Μ.Β Το έχεις ζήσει αυτό;

Α.Λ Κοίταξε εκεί στις αρχές των 90’ς και όλη την δεκαετία των 80’ς αυτή την συμπεριφορά την βίωσα. Τελείωσα το σχολείο το 1990 και οι μεταλλάδες ήταν τότε συνυφασμένοι με τους χούλιγκαν.

Εντάξει η αλήθεια είναι ότι πολλοί μεταλλάδες πήγαιναν γήπεδο κάνανε φασαρίες.  

Αλλά δεν ήταν όλοι έτσι και βέβαια δεν μπορούσες να κυκλοφορήσεις με μακριά μαλλιά γιατί ήσουν ο δακτυλοδεικτούμενος της γειτονιάς.


Μ.Β Αυτό είναι αλήθεια. Αντρέα θες να μας πεις λίγα λόγια για την μπάντα;
Όχι ότι δεν γνωρίζουμε (γέλια) αλλά για να ξεκινήσουμε όπως είθισται.

Α.Λ Κοίταξε, ξεκινήσαμε το 1989. Εγώ πήγα το 1992, φεύγοντας από τους Rotting Crist.
Το πρώτο άλμπουμ της μπάντας βγήκε το 1994.

Μ.Β Άρα είσαι από την αρχή της μπάντας; Άσχετα αν πήγες λίγο αργότερα;

Α.Λ Το θεωρώ από την αρχή γιατί δισκογραφικά είμαι στην μπάντα από τον πρώτο δίσκο. Όσα τραγούδια υπήρχαν πριν από εμένα τα πετάξαμε σε εισαγωγικά και φτιάξαμε νέα. Όποτε ναι είμαι από την αρχή.

Μ.Β Δλδ το 1991 δεν ήσουνα στην μπάντα που ήθελα να σε ρωτήσω…..

Α.Λ  Θέλεις να με ρωτήσεις για τους Αnnihilator ε;

Μ.Β (Γέλια) Ε ναι θα σε ρωτήσω βέβαια αργότερα για τις εμφανίσεις support οπότε μας λες τι σου είπαν τα παιδιά.
Θες να μας πεις τις επιρροές της μπάντας;

Α.Λ Κοίταξε επιρροές για εκείνη την εποχή που ξεκινήσαμε ήταν για εμάς τα metal των 70’ς και των 80’ς όπως και το classic rock, περισσότερο οι Black Sabbath και οι Motorhead που ήταν οι δυο πιο μεγάλες επιρροές μας.
Όμως τότε που ήρθαμε στο προσκήνιο άρχισαν να αλλάζουμε τα πράγματα και η μουσική καθώς εμφανίστηκαν συγκροτήματα όπως οι Faith No More. H αλήθεια είναι ότι έτσι γνωριστήκαμε με τον Αργύρη.  Φορούσε μια μπλούζα Faith No More και εγώ γούσταρα Faith No More και πιάσαμε την κουβέντα.


Μ.Β Διαφορετικό είδος και ηχόχρωμα όμως οι Faith No More,δεν είναι Black Sabbath….

Α.Λ Ναι δεν έχουν σχέση, άσχετα αν οι Faith No More τότε είχαν κάνει μια διασκευή Black Sabbath, αλλά η όλη φάση ήταν διαφορετική τότε, όχι μόνο η μουσική των Faith No More. Αμέσως μετά ήρθε στην επιφάνεια το Grunge, Νιrvana, Pearl Jam , Soundgarden , όλο αυτό το concept. Kαι μετά από 3-4 χρόνια έρχονται συγκροτήματα όπως οι Kyuss , Monster Magnet και λες εδώ είσαι !

Μ.Β Και η αλήθεια είναι ότι έχω διαλέξει να ακούσουμε κάποια τραγούδια  από Kyuss και Monster Magnet.

Α.Λ Και πολύ καλά έκανες, από Kyuss  μου αρέσουν όλα ή από τους Monster Magnet επίσης!

Μ.Β Διόρθωσε με αν κάνω λάθος η μπάντα ξεκίνησε ως grunge σωστά;

Α.Λ Περίπου. Ήταν ένα κομβικό σημείο που δεν παίζαμε ακριβώς grunge.
Aλλά δεν παίζαμε και metal τότε όποτε δεν ήξεραν που να μας κατατάξουν τότε οι δημοσιογράφοι αλλά και το κοινό. Και μας κατέταξαν στο grunge αν και είχαμε επιρροές και από άλλα είδη, οπότε δεν ήμασταν grunge.

Μ.Β Δεν θέλατε φαντάζομαι να σας βάζουν ταμπέλα;

Α.Λ Κοίτα κανείς δεν θέλει να του βάζουν ταμπέλα, αλλά όταν πας να το εξηγήσεις σε κάποιον πρέπει κάπου να βάλεις την μουσική σου. Το μυαλό είναι πιο εύκολο να κρατήσει στην μνήμη όταν σου πουν ότι η μουσική σου ανήκει κάπου. Τους λες 2-3 είδη που είσαι πιο κοντά και είσαι εντάξει.

Μ.Β Ας υποθέσουμε ότι ξεκινήσατε ως μπάντα που έπαιζε grunge. Μετέπειτα όμως αλλάξατε ήχο. Μπορεί να βλέπεις και να ακούς τις επιρροές από την grunge αλλά νομίζω ότι άλλαξε ο ήχος σας. Πήγε πιο stoner.

A.Λ Εκείνη την εποχή δεν υπήρχε το stoner, το θεωρούσαν ως υποείδος της grunge , οπότε για εμάς δεν ήταν κάτι διαφορετικό. Το παρουσίασαν πρώτη οι Soundgarden και μετά το «έτρεξαν» πιο πολύ οι Monster Magnet και οι Kyuss.
Βασικά μετά από χρόνια το έκαναν stoner οι δημοσιογράφοι, δλδ τέλη 90’ς. Εμείς είχαμε ήδη ξεκινήσει αρχές 90’ς όπως και άλλες μπάντες επίσης.


Μ.Β Εσύ ως μπασίστας της μπάντας, γιατί μου είπες ότι μπήκες στους Nightstalker  το 1992, η μπάντα υπήρχε από το 1989….

Α.Λ Κοίταξε η μπάντα είχε τραγούδια σε κάποιες συλλογές heavy metal label, όπως στην Μόλων Λαβε records. Υπήρχε η μπάντα δισκογραφικά και με το που πήγα εγώ κάναμε πάλι κάποια τραγούδια και βάζαμε σε συλλογές, μέχρι να βγει το πρώτο άλμπουμ.

Μ.Β Με ποιο τρόπο συνέβαλες σε αυτή την αλλαγή; 

Α.Λ  Αρκετά, αφού σε όλα τα τραγούδια που ακούτε είμαι μέσα και εκτός της συμμετοχής ως μπασίστας, έχω και συμμετοχή στο songwriting μιας και στους Nightstalker δεν γράφει ένας μουσική, συμμετέχουμε όλοι.

Μ.Β Και από όσο ξέρω μπορεί να βρείτε τους στίχους πρώτα και μετά την μουσική ή και το αντίθετο….

Α.Λ Ναι αυτό είναι λίγο τυχαίο αλλά ναι κάπως έτσι συμβαίνει και σίγουρα τα δοκιμάζουμε όλα. Δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη φόρμουλα. Άλλωστε τους στίχους ο Αργύρης τους φτιάχνει κατά 99% και εκείνος ασχολείται με το στιχουργικό κομμάτι.

Μ.Β Είπαμε ότι στην μπάντα δεν αρέσει η ταμπέλα, εσύ σαν Αντρέας τι θεωρείς ότι παίζεται;

Α.Λ Νομίζω ότι ο όρος heavy rock είναι ο πιο σωστός. Είναι rock με heavy ήχο.

Μ.Β Σε ρωτάω γιατί σας χαρακτηρίζουν ως stoner μπάντα…

Α.Λ Εντάξει δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα αλλά δεν είναι και καθαρό stoner. Αλλά το νόημα είναι να σου αρέσει η μουσική, δεν έχει σημασία τι είδος είναι.

Μ.Β Έχουμε ένα σωρό είδη, heavy metal, doom…

Α.Λ Έτσι και αλλιώς είναι όλα αυτά συγγενικά είδη. Ένας που ακούει heavy metal μπορεί ακούσει και doom και stoner, ακόμα και thrash και death metal. 
Ε αν ακούς μπουζούκια άστο (γέλια)

Μ.Β Δεν θα ήταν ωραίο να λέγαμε, οκ παίζουμε metal και εκεί να περικλείονται όλα;

Α.Λ Τι να σου πω, κοίτα όταν αρχίζεις να γνωρίζεις την μουσική και ψάχνεσαι αλλάζεις. Εγώ π.χ άκουσα Metallica και έλεγα «εδώ είμαι, αυτό μου αρέσει». Έψαχνα να βρώ μπάντες που παίζουν σαν τους Metallica,ποιες είναι αυτές οι μπάντες που παίζουν έτσι;
Α! Αυτές που παίζουν thrash, άρα εκεί θα πάω….. Αφού ακούσεις αυτά θες να πας να ακούσεις και άλλα πράγματα, πιο πέρα και πάει λέγοντας. Στο κάτω κάτω μουσική είναι δεν έχει νόημα να βάλεις ονόματα και ταμπέλες. Σου αρέσει το ακούς, δεν σου αρέσει δεν το ακούς!


Μ.Β Οι στίχοι σας είναι εμπνευσμένοι από προσωπικά σας βιώματα ή παίρνετε ερεθίσματα από καταστάσεις που συμβαίνουν στην καθημερινότητα. Για παράδειγμα, θέματα επικαιρότητας ή ιστορίες που ακούτε και σας κάνουν εντύπωση;

Α.Λ Τους στίχους όπως σου είπα τους έχει αναλάβει ο Αργύρης. Περισσότερο προσωπικά βιώματα του Αργύρη καταγράφονται. Δεν έχει να κάνει με την καθημερινότητα ή την επικαιρότητα και επειδή ο Αργύρης έχει μια γενικά πολυτάραχη ζωή, είναι φουλ από ιστορίες να μας διηγηθεί.

Μ.Β Ωραία μορφή ο Αργύρης, όλοι είστε ωραίοι αλλά ο Αργύρης δεν είναι λίγο πιο άγριος; Έτσι δείχνει τουλάχιστον (γέλια)

Α.Λ  Άγριος δεν ξέρω αν είναι..Εμένα πάντως δεν με τρομάζει

Μ.Β Εσύ σαν Αντρέας έχεις επιχειρήσει να γράψεις στίχους;

Α.Λ Εγώ όχι δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με το στιχουργικό κομμάτι, μόνο με την μουσική.

Μ.Β Θα σε ρώταγα τώρα για τους Annihilator to 1991….Έχεις ακούσει κάτι από τα παιδιά για το support τότε;

Α.Λ Κοίτα, είχε ένα στούντιο για πρόβες ο Αργύρης τότε στα Εξάρχεια και είχα πάει και τους άκουγα να μιλάνε για αυτό και από ότι κατάλαβα χαβαλέ είχε, ωραία ήταν, γεμάτο ήταν το Ρόδον και γούσταρε πολύ ο κόσμος.

Εντάξει ήταν άλλη εποχή τότε, δεν ήταν πολύ συχνό φαινόμενο οι συναυλίες με τέτοιες μπάντες και ειδικά τέτοιες metal μπάντες, οπότε ήταν γεγονός η συναυλία αυτή. Μέχρι και οι Annihilator που δεν ήταν πρώτο όνομα τότε, ήταν πολύ σημαντικό γεγονός που ήρθαν στην Ελλάδα.

Τώρα γίνονται πολλές συναυλίες με metal μπάντες οπότε τα πράγματα είναι διαφορετικά.


Μ.Β Τώρα όμως με τον Covid 19 έχουμε θέμα…..

Α.Λ Έχουμε τεράστιο θέμα, όχι απλά θέμα και το μόνο που μπορούμε να κάνουμε προς το παρόν είναι υπομονή.

Μ.Β Και εμείς που θέλουμε να πηγαίνουμε σε συναυλίες και να βγάζουμε το μέσα μας…

Α.Λ Και εγώ έχω αυτό το θέμα, γιατί όταν βγαίνω θέλω να πηγαίνω σε συναυλίες αλλά τώρα δεν γίνεται τίποτα, δυστυχώς. Δεν βλέπω και κανέναν να προσπαθεί ή να κλείνει συναυλίες έστω για αργότερα. Είναι δύσκολος ο χειμώνας ο φετινός.

Μ.Β Πάμε να ακούσουμε Sad side of the city που είναι και το αγαπημένο μου από τον δίσκο….

Α.Λ Το Sad side of the city είναι από τα αγαπημένα μου. Ίσως γιατί το ξέρω από τότε που βγήκε, το ξέρω από άλλες version που το έχουμε παίξει, είναι αγαπημένο μου.
Ξέρεις αυτό το τραγούδι βγήκε πάνω στο τζαμάρισμα και συνήθως αυτά είναι και τα καλύτερα τραγούδια. Μέσα σε 20 λεπτά βγήκε το Sad side και βγήκε όλο με την μία.
Αφού τελείωσε το τραγούδι κοιταχτήκαμε με τον Αργύρη και λέγαμε «πω πω τέλειο είναι..»

M.B  Θα σου κάνω μια ερώτηση Αντρέα που μου βγαίνει έτσι αυθόρμητα.
Αλήθεια γιατί παίζεις μπάσο;
Θα μπορούσες να παίζεις κιθάρα, ντράμς αλλά εσύ διάλεξες το μπάσο, γιατί;

Α.Λ (Γέλια) Ωραία ερώτηση. Όταν ήμουν πιτσιρικάς άκουγα πολύ Iron Maiden και εννοείται ότι τρελάθηκα με τον Steve Harris. Αυτό ήταν. Και από εκεί και πέρα σε ότι τραγούδια ακούω επικεντρώνομαι στο μπάσο. Ξέρεις πρώτα ακούω το μπάσο και μετά όλο το υπόλοιπο τραγούδι.

Μ.Β Αλήθεια είσαι αυτοδίδακτος ή έχεις κάνει σπουδές;

Α.Λ Ξεκίνησα μόνος μου, από μικρός μιας και δεν υπήρχαν οι οικονομικές δυνατότητες να κάνω μαθήματα. Όποτε έμαθα μόνος μου και αργότερα όταν θέλησα να ασχοληθώ πιο επαγγελματικά έκανα και κάποια μαθήματα. Εγώ θεωρώ τον εαυτό μου αυτοδίδακτο.


Μ.Β Εγώ αγαπώ την κιθάρα αλλά παρότι προσπαθώ να μάθω, μου είναι δύσκολο να βγάλω ένα τραγούδι. Όσο και αν ασχοληθώ μου είναι πολύ δύσκολο.

Α.Λ Το ότι θα μάθεις να παίζεις κιθάρα, δεν σημαίνει ότι μπορείς να φτιάξεις ένα τραγούδι δικό σου ολόκληρο από το μηδέν.
Υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που γνωρίζουν από μουσική ή γνωρίζουν ένα μουσικό όργανο αλλά δεν μπορούν να βγάλουν δικιά τους μουσική. Όπως οι εκτελεστές, που πολλοί από αυτούς είναι και πολλοί καλοί βιρτουόζοι. Παίζουν όλους τους μεγάλους της κλασσικής μουσικής ,Paganini, Bach αλλά δικιά τους μουσική δεν μπορούν να δημιουργήσουν.
Άλλωστε το να βγάλεις κάτι δικό σου δεν είναι απαραίτητο να ξέρεις και μουσική.
Βλέπεις η μουσική blues φτιάχτηκε από ανθρώπους που δεν ήξεραν μουσική. Δεν τους έδειξε κανείς τίποτα, οι μαύροι άνθρωποι πήγαν στην Αμερική σαν σκλάβοι, ούτε καν κιθάρα δεν είχαν, την κιθάρα των Ευρωπαίων ή των Ισπανών πήραν και παίξανε αυτό το είδος από μόνοι τους. Η μουσική δεν έχει σχέση με τα μαθήματα. Τα μαθήματα σε βοηθάνε να τα βάλεις όλα σε μια τάξη στο μυαλό σου.

Μ.Β Άρα ο Steve Harris ευθύνεται;

Α.Λ Ναι αυτός φταίει. Ο Steve είναι και φοβερός τυπάς αλλά και φοβερός μπασίστας.

Μ.Β Όπως επίσης και ο Bruce είναι καταπληκτικός τραγουδιστής….

Α.Λ Κοίτα, δεν τρελαίνομαι για Bruce Dickinson, τον βλέπω λίγο ξενέρωτο να σου πω την αλήθεια. Τώρα να βγαίνεις σε μια συναυλία metal και να λες « Ε παιδιά σβήστε το καπνογόνο, θα τραυματιστείτε» δεν μου φαίνεται και πολύ ωραίο αυτό. Παρόλα αυτά επειδή είναι καταπληκτικός μουσικός και έχουμε ακούσει Iron Maiden με το τσουβάλι δεν μπορούμε να πούμε τίποτα.

Μ.Β Να σε ρωτήσω Αντρέα κάτι πιο δύσκολο. Πώς είναι η ζωή ενός ανθρώπου εκτεθειμένου, ενός ανθρώπου που είναι μέλος σε ένα τόσο γνωστό συγκρότημα... 
Τι αντίκτυπο έχει στη ζωή του όλη αυτή η αναγνωρισιμότητα;

Α.Λ Κοίτα εμείς είμαστε γνωστοί επειδή παίζουμε rock μουσική. Είναι διαφορετικό να είσαι γνωστός ως μεγάλος ηθοποιός, ή πολιτικός ή ένα τραγουδιστής της pop ας πούμε.
Εμείς απευθυνόμαστε σε ένα rock, metal κοινό που είναι συγκεκριμένο. Άλλωστε και εμείς σε αυτό το κοινό ανήκουμε. Μια παρέα είμαστε, μια κοινότητα που γουστάρουμε την rock. Δεν νομίζω ότι είναι κακό να είσαι εκτεθειμένος σε αυτό το κοινό και δεν μας δημιουργεί κανένα πρόβλημα. 
Αντίθετα να σου πω  εμένα προσωπικά μου έχει συμβεί αρκετές φορές, στον δρόμο ή σε σουπερμάρκετ και μου έχουν πει κάτι που μου αρέσει πολύ και μου δίνει δύναμη. Μου λένε «φίλε σε έχουμε δει και θέλουμε να συνεχίσεις αυτό που κάνεις» ή «συνεχίστε αυτό που κάνετε». Σου δίνουν ένα κίνητρο, γιατί κακά τα ψέματα ο δρόμος που έχουμε διαλέξει δεν είναι εύκολος όποτε αυτό σε βοηθάει να συνεχίζεις.

Μ.Β Αυτό που λες έχεις δίκιο, γιατί υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά στους διάσημους της pop από αυτά τα παιδιά που γίνονται γνωστοί μέσω της rock….

Α.Λ Τεράστια ! Γιατί φαντάσου δεν μας ξέρουν οι γιαγιάδες στην πολυκατοικία, αυτοί όμως που ασχολούνται με το metal σε ξέρουν. Όποτε δεν έχουμε τέτοια θέματα γιατί η κοινότητα της metal είναι πολύ πιο μικρή.

Μ.Β Σου έχει τύχει ποτέ να σου κάνουν σχόλιο για τα μαλλιά. Ξέρεις λένε « ο αυτός έχει μακριά μαλλιά, τατουάζ, πρέπει να είναι μεγάλος αλήτης» 

Α.Λ Κοίταξε έχω αρκετά σχόλια για τα μαλλιά, τα περισσότερα είναι θετικά, αλλά το αστείο είναι ότι όταν ήμουν πιτσιρικάς, με βλέπανε από πίσω και με περνάγανε για κοπέλα (γέλια)


Μ.Β Από όσο γνωρίζω έχεις οικογένεια Αντρέα. Έχεις και κόρη, τι μουσική ακούει το παιδί;

Α.Λ Ακούει καλή μουσική. Ακούει σχεδόν τα πάντα.

Μ.Β Τον μπαμπά τον ακούει;

Α.Λ Ε βέβαια τον ακούει. Η κόρη μου ακούει Nightstalker λίγο πριν το Dead Rock Commandos βγει επίσημα. Γενικά κάθε καινούργιο τραγούδι της το βάζω να το ακούσει γιατί έχει πολύ καλή άποψη στην μουσική. Έχει ακούσει πολύ μουσική και την γνώμη της την παίρνω σοβαρά.

Μ.Β Αν σου πει μπαμπά αυτό δεν μου κάνει….

Α.Λ Κοίτα τα πιτσιρίκια δεν σου μιλάνε έτσι, αλλά καταλαβαίνεις αν τους αρέσει ή όχι.

Μ.Β Αν δεν της αρέσει κάτι θα κοιτάξεις να το αλλάξεις ας πούμε;

Α.Λ Κοίταξε, ανάλογα τι θα μου πει. Αν δεν της αρέσει ένας συγκεκριμένος στίχος ας πούμε. Αν είναι κάτι τέτοιο είναι εύκολο, αν όμως είναι στην δομή του τραγουδιού τότε δεν μπορεί να γίνει κάτι. Πάντως ακόμα δεν έχει πει κάτι πολύ άσχημο (γέλια)

Μ.Β Έλα τώρα ο μπαμπάς παίζει σε μπαντάρα και θα πει κάτι άσχημο το παιδί;

Α.Λ  Μπα μην νομίζεις, υπάρχουν παιδιά που δεν ακούνε την μουσική που παίζει ο μπαμπάς μόνο και μόνο από αντίδραση.

Μ.Β Λες όταν φτάσει στην εφηβεία να ξεφύγει;

Α.Λ Δεν νομίζω γιατί έχει πολύ καλή μουσική παιδεία. Έχει αρχίσει να παίζει μουσικό όργανο και έχει ανέβει επίπεδο, είναι πολύ καλή!

Μ.Β Είναι ωραία που έχεις κόρη;

Α.Λ Τώρα που είναι μικρή ναι μου αρέσει πολύ, τώρα όταν θα μεγαλώσει ίσως να ήθελα γιό γιατί στην κόρη τι να πω…. 

Μ.Β Είναι τελικά δύσκολο να συνδυάσεις οικογένεια, παιδί, πρόβες, μπάντα, εμφανίσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό;

Α.Λ Η ζωή μου είναι αυτή τα τελευταία 30 χρόνια. Δεν προέκυψε το συγκρότημα ενώ είχα οικογένεια. Έτσι ήρθαν τα πράγματα οπότε αν θες χρόνο θα βρεις.

Μ.Β Σου φάνηκε δύσκολο όλο αυτό;

Α.Λ Δύσκολο όχι δεν μου φάνηκε εκτός από μια φορά που η κόρη μου ήταν 10 ημερών και εγώ έπρεπε να φύγω σε περιοδεία για ένα μήνα. Αυτό ήταν το πιο δύσκολο μου.
Όλα αυτά για μένα είναι φυσιολογικά, για κάποιον άλλον όμως που έχει έναν άλλο τρόπο ζωής μπορεί να φανούν παράξενα. Εγώ το κάνω αυτό από μικρός όποτε όλα τα έχω συνδυάσει πάνω εκεί.


Μ.Β Θα ακούσουμε τώρα εκτός από Dead Rock Commandos και μια μπάντα που θεωρητικά είναι επιρροή σας, τους Monster Magnet….

Α.Λ  Να σου πω, μας αρέσουν πολύ οι Monster Magnet αλλά δεν μπορώ να πω ότι είναι επιρροή μας. Εμείς είχαμε ξεκινήσει πριν τους Monster και να σου πω και κάτι ακόμα. Είχαμε βγάλει και ένα τραγούδι τότε το 1992 – 1993 που το παρατήσαμε γιατί όταν το ακούσαμε έμοιαζε εκπληκτικά με ένα τραγούδι των Monster Magnet. Είπαμε «ωχ αυτό είναι το δικό μας τραγούδι….» και έτσι το παρατήσαμε.

Μ.Β Αφού σας έψαξα λιγάκι, όχι μόνο στα social αλλά και από συνεντεύξεις,videos κτλ νομίζω ότι έχετε και μια ιδιαίτερη χημεία ανάμεσα σας.

Α.Λ Είσαι διαβασμένη δηλαδή (γέλια) Αλλά ναι πρέπει να υπάρχει χημεία, πρώτα από όλα μουσικά αλλά και γενικότερα αφού περνάς πολλές ώρες μαζί με τους ανθρώπους δημιουργείς και συνεργάζεσαι.

Μ.Β Από τον πρώτο καιρό δέσατε έτσι σαν άνθρωποι;

Α.Λ Κοίταξε η πρώτη σύνθεση ήταν λίγο περίεργη, αλλά μουσικά ήταν κάτι μοναδικό.
Και αυτό τελικά είναι που μετράει. Είμαστε μια μουσική μπάντα, δεν είμαστε μια παρέα που παίζει μουσική. Είμαστε μια μπάντα που έγινε παρέα μετά.

Μ.Β Ξέρεις το έχω στο μυαλό μου σαν δουλειά. Αν πας στην δουλειά και δεν μπορείς να επικοινωνήσεις, πιθανόν δεν μπορείς και να δημιουργήσεις…

Α.Λ Σαφώς και ισχύει και είναι αυτό που λέω, ότι αν δεν μιλάς την ίδια γλώσσα δεν μπορείς να βγάλεις άκρη.

Μ.Β Αντιμετωπίζουμε όλοι δυσκολίες και λόγω Covid 19 αυτές έγιναν πολύ μεγαλύτερες ειδικά στην μουσική βιομηχανία. Έχετε βρει δυσκολίες τουλάχιστον στην Ελλάδα, μιας και στο εξωτερικό δεν πρέπει να είναι το ίδιο.

Α.Λ Κοίταξε, φτιάχνεις μια μπάντα γιατί σου αρέσει η rock μουσική, δεν φτιάχνεις μια μπάντα για να μπεις στην μουσική βιομηχανία. Αλλά βλέπεις ότι τελικά γίνεσαι μέρος του, μετά από λίγο. Η μουσική βιομηχανία έχει άλλους όρους, ξέρεις , νούμερα και αριθμούς. Όταν όμως παίζεις μουσική δεν τα σκέφτεσαι αυτά τα πράγματα. Βασικά όταν ξεκινάς να κάνει κάτι τέτοιο ξέρεις ότι θα έχεις δυσκολίες. Μπαίνεις σε ένα χώρο που ξέρεις ότι δεν υπάρχει πιο δύσκολο πράγμα στον κόσμο οπότε συμβιβάζεσαι με αυτό από την αρχή.

Μ.Β Εσένα σου έτυχε κάτι που να πεις "εντάξει το παρατραβάτε πια.."

Α.Λ  Δεν έχω δει κάτι τόσο δύσκολο όπως το λες. Γιατί κυρίως συνεργαστήκαμε με labels και με ανθρώπους που ασχολούνται με αυτή την μουσική. Δεν χτυπήσαμε ποτέ πόρτες άλλου είδους. Οπότε δεν είχαμε γενικά τέτοια θέματα. Αλλά είναι αυτό που λέμε να μιλάμε την ίδια γλώσσα, να καταλαβαινόμαστε τελικά. Δεν λέω να μιλάμε ελληνικά, γιατί και με έναν γερμανό μπορούμε να συνεννοηθούμε. Και λέω γερμανό γιατί εκεί γίνονται πολλά πράγματα τα τελευταία χρόνια και βλέπω ότι είναι άνθρωποι σαν και εμάς, αυτοί που ασχολούνται με αυτή την μουσική πάντα.
Οπότε μιλάμε την ίδια, κοινή γλώσσα.

Μ.Β Δεν νομίζεις ότι στο εξωτερικό βοηθάνε μια καλή μπάντα περισσότερο από ότι εδώ στην Ελλάδα;

Α.Λ  Εννοείται αλλά παίζει και πόσο μεγάλη αγορά έχεις. Αν είσαι στην Γερμανία ναι, εάν είσαι σε μια χώρα τύπου Ρωσία που είναι μεγάλη αγορά αλλά ο κόσμος εκεί δεν ασχολείται με την rock, οπότε καταλαβαίνεις σε ποιες χώρες στοχεύεις, Αγγλία, Αμερική ,Γερμανία.

Μ.Β Γιατί χάνονται καλλιτέχνες εδώ στη Ελλάδα; Δεν παίζουν τόσο καλή μουσική;
Ξέρουμε μπάντες και καλλιτέχνες που είναι πολλοί καλοί αλλά αν δεν βγουν εξωτερικό, εξαφανίζονται.

Α.Λ Κοίτα, κάπως θα πρέπει να σε γνωρίσουν. Τον τελευταίο καιρό υπάρχει το internet και τα πράγματα είναι πιο εύκολα. Δεν είναι πανάκια, δεν θα βγάλεις μουσική και θα μπεις στο internet και θα γίνεις γνωστός, παρόλαυτα υπάρχουν σχήματα και καλλιτέχνες που βοηθηθήκαν από αυτό. Κυρίως όμως πρέπει να βγεις έξω, να παίξεις να σε δουν, γιατί κυρίως αυτό είναι, ειδικά στην δικιά μας μουσική αυτό είναι .

Μ.Β Αν είχα την δύναμη δεν θα άφηνα καμία μπάντα έξω. Θα προσπαθούσα να τους βοηθήσω όλους. Γιατί έχω γνωρίσει πολλούς και πολύ καλούς μουσικούς.

Α.Λ Δεν θα διαφωνήσω σε αυτό. Έχουμε πολύ καλή σκηνή εδώ στην χώρα, αλλά υπάρχουν και τα στερεότυπα που μας κρατάνε πίσω. Ξέρεις οι Βορειοευρωπαίοι ακούνε για Νοτιοευρωπαίους και δεν τους θεωρούν τόσο αξιόπιστους οπότε πρέπει να τους το αποδείξεις.
Τώρα τελευταία υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τους Ευρωπαίους και τους Αμερικανούς κυρίως για τις Ελληνικές μπάντες. Κυρίως για την stoner σκηνή που είναι όντως πολύ καλή και λένε «τι κάνετε εσείς εκεί, πως καταφέρνετε να έχετε μια τόσο καλή σκηνή» πράγμα που παλιά δεν το έβλεπες αυτό. Έχουμε δημιουργήσει ένα καλό όνομα ότι η Ελλάδα έχει μια πολύ καλή stoner σκηνή. Αυτό βέβαια είναι στο χέρι μας να τους το αποδείξουμε, να βγούμε έξω και να παίξουμε.

Μ.Β Εσείς δεν νομίζω σαν Nightstalker να έχετε ανάγκη να αποδείξετε κάτι;

Α.Λ Πάντα έχεις να αποδείξεις. Όταν βγαίνουμε σε μια συναυλία, βγαίνουμε και δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό, γιατί το κοινό ανανεώνεται και είναι πολύ καλό αυτό. Μπορεί να είμαστε πολλά χρόνια μπάντα , όμως υπάρχει κόσμος που μας μαθαίνει τώρα και μάλιστα εδώ στην Ελλάδα. Είναι η νέα γενιά παιδιών που ψάχνονται με την rock, αυτά τα παιδιά που τελειώνουν το σχολείο και ακούνε rock.

Μ.Β Πάντα προσπαθείς να γίνεσαι καλύτερος, αλλά νομίζεις ότι πρέπει να το αποδεικνύεις συνέχεια;

Α.Λ Εντάξει να μην το πάρουμε έτσι, δεν χρειάζεται κάτι τέτοιο, αλλά όταν ανεβαίνεις στην σκηνή πρέπει να είσαι αυτό που περιμένουν όλοι που έχουν έρθει να σε δουν και σίγουρα να το κάνεις καλά.


Μ.Β Υπάρχουν καλλιτέχνες που δεν έχετε παίξει μαζί τους και θα θέλατε να το κάνετε;
Με τον Steve Harris ας πούμε;

Α.Λ Κοίταξε με τον Steve Harris είχαμε παίξει μαζί σε ένα φεστιβάλ, όταν ήμουν στους Rotting Crist, αλλά μάλλον αυτό δεν μετράει, μιας και εμείς παίζαμε μεσημέρι στην κεντρική σκηνή και εκείνοι βράδυ.

Μ.Β Τους γνώρισες όμως;

Α.Λ Η αλήθεια είναι ότι τους είδα, γνώρισα και τον Steve Harris με την γυναίκα του και τα παιδιά τους. Ήμασταν σε ένα τεράστιο φεστιβάλ στο Βέλγιο, αλλά εκεί στα παρασκήνια όταν πήγα και πριν αρχίσουν οι Iron Maiden, μας έδιωξαν όλους και μπήκαν εκείνοι με δικό τους security οπότε δεν είχες πρόσβαση να τους μιλήσεις πιο πολύ.

Μ.Β Δεν θα ήταν καλό οι μπάντες να έχουν μια επικοινωνία μεταξύ τους; 

Α.Λ Η αλήθεια είναι ότι ωραίο ακούγεται αυτό που λες, αλλά φαντάζομαι ότι όλοι θα ήθελαν μια φωτογραφία μαζί τους και θα τους πρήζανε τελικά.
Εγώ συμφωνώ σε αυτό που λες αλλά τέτοια μεγάλα ονόματα είναι πολύ δύσκολο να τα προσεγγίσεις.

Μ.Β Υποθετικά μιλώντας… Αν έπρεπε για ένα διάστημα να μείνεις σε ένα απομονωμένο νησί εσύ και η μουσική σου… Ποιους δίσκους θα έπαιρνες μαζί σου; (3 δίσκους και εννοείται όχι Nightstalker….)

Α.Λ Ωχ…. Να σου πω πως το έχω σκεφτεί και μόνος μου αυτό ….και δεν βρίσκω  τρείς δίσκους  μόνο …. Αποκλείεται. Δεν νομίζω ότι βρίσκεις απάντηση σε αυτό. Είναι τόσα πολλά που θέλω να πάρω που δεν γίνεται. 

Μ.Β Μάλλον πέσαμε διάνα στην ερώτηση, αφού δυσκολεύεσαι τόσο πολύ….

Α.Λ Είναι υπερβολικά δύσκολο αυτό, θα σου πω δυο, αυτά μου ήρθαν τώρα.
Black Sabbath με Ozzy και Red Hot Chilli Peppers.

M.B Kαι ανάμεσα στα δυο φαντάζομαι Black Sabbath….

Α.Λ Μπα όχι Red Hot Chilli Peppers. Μου αρέσουν όλα των Peppers ενώ οι Black Sabbath μόνο με Ozzy. Άλλωστε οι Peppers έχουν πιο μεγάλη δισκογραφία αλλά και πιο πλούσια μουσική, ίσως για αυτό.

Μ.Β Αυτό δεν το περίμενα ότι θα μου πεις για Red Hot Chilli Peppers.

Α.Λ Όταν μιλάς με ένα μπασίστα, πάντα να περιμένεις ότι θα σου πει για τους Peppers.

Μ.Β Έχεις άγχος που ανήκεις σε μια μεγάλη μπάντα όπως οι Nightstalker;

Α.Λ Άγχος όχι ποτέ μου δε είχα. Ισα ισα..

Μ.Β Έχεις άγχος ότι μπορεί να σταματήσει κάποια στιγμή αυτό;

Α.Λ Λογικό είναι αυτό. Άγχος δεν το έχω. Οτι έχουν περάσει τα πάντα από το μυαλό μου ναι, έχουν περάσει δεν στο κρύβω αυτό. Άνθρωποι είμαστε και τα σκεφτόμαστε όλα. Αλλά άγχος δεν έχω για κάτι τέτοιο. Γιατί μουσική παίζουμε, πάλι με μουσική θα ασχοληθώ. 
 
Μ.Β Δεν θα σου λείψει αυτό;

Α.Λ Ναι σίγουρα θα μου λείψει.

Μ.Β Πάμε να ακούσουμε Last Drive;

Α.Λ Εννοείται, δεν θα ακούσουμε μια από τις πιο μεγάλες και ιστορικές μπάντες της Ελληνικής σκηνής.

Μ.Β Όταν ακούγεται πως θα βγάλετε έναν νέο δίσκο, ο κόσμος που σας αγαπάει ανυπομονεί να τον ακούσει. Σας πιέζουν οι προσδοκίες του κοινού σας; 

Α.Λ Όταν κάνεις μουσική, γιατί η μουσική είναι τέχνη, δεν μπορείς να παίρνεις μέτρο σύγκρισης και να πεις θα κάνω κάτι καλύτερο ή κάτι χειρότερο, κάνεις μουσική.
Αυτό που προσπαθούμε είναι να αρέσει πρώτα σε εμάς.
Τώρα σε σχέση με τις προσδοκίες του κοινού, δεν έχεις άδικο που ρώτησες. Το κοινό σε έχει γνωρίσει και σε έχει αγαπήσει με αυτόν το ήχο και αυτόν θέλει ν ακούσει. Υπάρχουν μπάντες που άλλαξαν τον ήχο τους και το κοινό που ήδη είχαν δημιουργήσει άρχισε να γκρινιάζει. Αυτό βέβαια μπορεί να δημιουργήσει νέο κοινό όταν αλλάζεις ήχο, αλλά πρέπει πάντα να σκεφτόμαστε ότι η μουσική είναι τέχνη και πρέπει να το κρίνουμε ως έργο τέχνης. Από την άλλη αν είναι τόσα χρόνια fans και σε έχουν στηρίξει έχουν κάποιες απαιτήσεις. Το σκέφτεσαι πως θα υποδεχθούν τον νέο σου δίσκο αλλά πίεση όχι δεν έχουμε. Μουσική κάνουμε άλλωστε, δεν μπαίνει μέσα η παράμετρος το κοινό.

Μ.Β Δεν νομίζω ότι έχετε γράψει και κάτι που δεν είναι καλό;

Α.Λ Δεν θα διαφωνήσω σε αυτό, γιατί είμαστε επιλεκτικοί και δεν θέλουμε να βάζουμε fillers. Τα fillers είναι τραγούδια για να γεμίσουν ένα δίσκο. Εμείς δεν βάζουμε καθόλου. Βέβαια πρέπει να έχεις την πολυτέλεια να το κάνεις αυτό, να έχεις υλικό. Το έχουμε δει και από μεγάλες μπάντες να γίνεται αυτό.


Μ.Β Support στους Ιron Maiden ή Ηead liners στο μεγαλύτερο φεστιβάλ στην Ελλάδα; Ποιο θα διαλέγατε;

Α.Λ Ανάλογα το φεστιβάλ, πρώτα. Θέλεις να σου πω ότι στα  90’ς μας είχαν προτείνει να παίξουμε support στους Iron Maiden και είπαμε όχι…..

Μ.Β Αλήθεια τώρα;

Α.Λ Αλήθεια, αλλά σκέψου εκείνη την εποχή το metal δεν ακουγότανε, επί εποχής Bayley δεν μας φάνηκε κάτι ελκυστικό. Και «λέμε τι Maiden εμείς είμαστε Nightstalker ο ήχος μας δεν έχει καμία σχέση», αυτό τους είπαμε…..

Μ.Β Όποτε θα επιλέγατε το Ελληνικό φεστιβάλ;

Α.Λ Τώρα ίσως όχι, δεν είναι ίδια εποχή, δεν είναι ίδια τα πράγματα και άλλωστε όποιος ακούει Maiden τώρα έχει σίγουρα ακούσει Nightstalker.
Οπότε support στους Iron Maiden θα έλεγα τώρα.

M.B Τελικά θεωρείς ότι είμαστε παιδιά του ήλιου;

Α.Λ Εάν εγώ το θεωρώ.... 
Φυσικά και ναι ! Και του ήλιου και της γης. Χωρίς ήλιο και γη δεν θα υπήρχε ζωή, οπότε είτε θέλουμε είτε όχι είμαστε !





Μ.Β Όταν ξανάρθεις με αφορμή ένα νέο δίσκο των Nightstalker, ελπίζω να έρθουν και τα άλλα παιδιά, να παίξουμε ένα τραγούδι, να παίξετε unplugged, αν όχι το Sad side δλδ (γέλια) όποιο θέλετε εσείς.

Α.Λ Έτσι όπως το θέτεις ναι, αυτό γίνεται.

Μ.Β Θέλεις να μας δώσεις μια ευχή και δεν μιλάω για τον Covid 19 (γέλια)

Α.Λ Να είστε καλά να προσέχετε γιατί είναι δύσκολες οι εποχές και μου είναι δύσκολες οι ευχές κάτω από αυτές τις συνθήκες. Και όχι τόσο ιατρικά αλλά περισσότερο αυτή η πίεση που τρώμε, δεν μας αξίζει. Ελπίζω να βγούμε γρήγορα έξω γιατί δεν μας αξίζει αυτή η κατάσταση.

Μ.Β Να σε ευχαριστήσουμε πάρα πολύ για την συνέντευξη, σας ευχόμαστε η μπάντα να πάει ακόμα παραπάνω και ακόμα καλύτερα, γιατί το αξίζετε. Το ότι είσαι Ζωγραφιώτης είναι ακόμα ένα θετικό (γέλια) Χίλια ευχαριστώ !

Α.Λ Εγώ ευχαριστώ !

Υ.Γ Μετά το τέλος της συνέντευξης ο Αντρέας μας αποκάλυψε ότι οι Nightstalker δουλεύουν πάνω σε νέο υλικό, όμως δεν πρέπει να το περιμένουμε πριν το 2022.

Αυτό το Σάββατο 17.10.2020 οι Nightstalker θα εμφανιστούν στο Principal Club Theater στην Θεσσαλονίκη.




Συνέντευξη και επιμέλεια : Peppy Panou  Αρχισυνταξία : Danny Abas